Monday, December 27, 2010

StORy-Piala AFF Suzuki 2010

Haa... sekarang nie tengah hangat orang bercerita pasal piala AFF suzuki nie... Sebab Malaysia tak silap aku buat pertama kalinya masuk final yek...
Aku pun dengan bangganyer tengok lah siaran langsung permainan bola sepak nie kat RTM 1 dengan baba, mama, abang aku 2 orang iaitu aku namakan kat sini abang 1 dan abang 2. Keluarga aku memang minat tengok bende2 sukan termasuklah aku tapi aku tengok pun ikut mood lah. Takkan nak selalu je tengok bende sukan nie naik muak lah aku kan.

  So...memang gempak lah permainan kali nie sebab malaysia bantai sama indonesia 3-0. Yang tak boleh blahnyer keluarga aku tengok jerit sakan lah xpecially aku ngan mak aku. Biasalah orang pompuan...Tak masok gol pun mak aku dah jerit dulu. Bila mak aku tengok bola dah nak dekat masok tuu mak aku mulelah start "haa...haa...haa...haa" gitu... bapak aku pon sakat ahh mak aku "tengok mama tuu haa...haa... padahal tak masok pun"
hakhak... mak aku mulelah dengan mencebikkan bibir beliau...comel lah tuu konon... Aku ngan abang aku pon ketawa lah..

   Nak cerita pasal jerit2 nih... Rumah aku nih kalau kitorang jerit satu jalan tuu dengar sampai asrama nursing kat sebelah. Oleh kerana famili aku tengok RTM bukan astro so kitorang nyer lagi cepat lah berbanding astro. Jiran sebelah lak budak2 bujang sewa tengok bola gune channel astro so agak lambat lah reaction die. Mase kitorang jerit sebab gol 5 saat lepastuu bru lah diorang jerit. Tuu yang lawak tuu. Abang 1 aku siap cakap lagi diorang pakai astro lah agak ketinggalan skit...hakhak. Macam besh ahh jerit2 sakan gitu macam lawan2 tengok sampai jerit paling kuat pon ade. Abang aku siap phewiitt lagi tuu. Saje bagi gempak. Kitorang memang ada astro tapi saje je nengok RTM sebab lg cepat. Abang aku ngan ayah aku memang dah ready dah bab2 bende cenggini...

  So aku just nak cakap lah bagos jugak tengok bende2 nih bersame famili korang sebab boleh mengeratkan lagi ye hubungan sillaturrahim sesama kite sambil tuu boleh gak menambah kolestrol dalam badan sebab sambil2 tuu kitorang tengok makan keropok tuu...cam tengok movie besh je...
hakhak...

  Jadik..ape lagi Flash...Smile...Pose je lah :P

No comments:

Post a Comment