Friday, February 25, 2011

StOrY-Xplorace majalah e-pop


 (amik dr google image)
aku rse skrg nie ramai girls & beberapa boys yg minat fanatik ngan korea...
so..ble dh minat msti lah bli brg2 yg berkaitan dgn korea kan...snggup boros utk bli ape2 je psl korea...
mcm majalah e-pop di atas ye...dan brg2 lain..
aku nie seorang yg global/international...sume bnde aku minat <japankoreataiwanhongkonghollywoodbollywoodmalayphilippinesthailandlatino..etc..>
oleh krn sume bnde aku minat takkan aku nk bli sume brg2 yg berkaitan...abislah duit aku
jd aku slalunyer akn bli sekali sekala je....
dan mse aku sekali sekala nk bli majalah e-pop nih...time tulah die xde..ini story thn lps yek..
(story nie agk pjg)
aku mmg bercadang nk bli e-pop gmbr kat atas nov 2010 nie sbb kwn2 aku citer psl news yg ade kat dlm tuu best..so aku dgn excitednye mintak kat ayah aku..
"ba...nk bli majalah ba..jomlah naik motor..."
(utk pngetahuan, aku pnggil ayah aku baba) ayah aku mmg mood baik pnye ari tuu..
so aku pun naik motor ngan ayh aku...
mle2 kteorg singgah 7E tgk2 takdak...pastu pegi pustaka mukmin kat jln TAR yg mmg aku agak tkkn ade nyer kat kedai tuu tp pegi jgk tgk2 takdak pastu pegi kedai seberang jln plak klu org yg expert jln TAR msti tau dpn pustaka mukmin ialah pustaka minerva tgk2 takdak jugak..
pastu kteorg mencuba nasib kat kedai yg jual majalah ber-gntung2 tepi gerai tudung yang melambak kat situ
dan dgn hampanya aku pergi kat ayah aku dan buat mulut itik (konon comel lah tuu) sbb takdak jgk pastu ayah aku ronda msuk dlm2 skit jpe kedai yg jual majalah berlambak ats meja ngan jual air & snack...
FINALLY aku jpe jgk majalah e-pop yg aku cari2.. melayang RM4 aku, spttnye ayah aku byr tp sbb aku cian kat ayah aku kena bawak motor se-mata2 nak cari majalah e-pop...
ble ayah aku tgk majalah yg aku bli tuu rpe2nye majalah korea terus ayah aku ckp "nie yg kmu bli..huh..blik nnti urut kaki baba" ayah aku cakap smbil buat mulut itik (rpenye aku ikut gen ayah aku daa...mak aku pon kdg2 buat stail itik gitu)
So...aku pon blik dgn snyuman di bibir nmpk gigi aku yg tersusun..
NAMPAK...!! betape susah payahnye aku xplorace e-pop kat jalan TAR...
mmg situasi yg aku takkan lpekan..penat sbnrnye duduk ats motor je...ur butt hurts ok..!! :-p




No comments:

Post a Comment