Thursday, August 25, 2011

StOrY : Ramadhan datang dan pergi....

(ehsan google)
Dah beberapa bulan aku tak update blog aku. Bukan apa... aku sebenarnya tak berapa sihat. Aku sakit nie weyh. Penyakit aku memang perlukan muhasabah diri yang lama.
Penyakit MALAS je sebenarnya. Malas tuu idaklah sgt sbnrnye. Takde MASA pun satu hal. So, dah ada peluang nih...aku ucapkan salam ramadhan kepada muslimin dan muslimat seluruhnya. Memanglah aku nih teruk btol. Ramadhan dah nak berlalu dah baru aku nak ucap. hehe... 'takpe masih ade beberapa hari lagi yeww..' Kalau cite pasal bulan pose nie... aku memang seronok lah weyhh...
Ada banyak asbab-asbab die..meh aku listkan utk korang :-
1. Peluang beribadah terbuka luas.
2. Time nie lah pun aku melipat gandakan usaha aku baca al-quran bebanyak.
3. Bangkit pagi on time punye-sbb nk sahur
4. Banyak tolong mak aku masak-sebelum nie pun tlg gak tp kali nie lbih ckit. :-P
5. Sekolah msti buat program berpaedah ckit.
6. Tv ada byk cite best yang insafkan diri org yang x btol akidah. <agkksrbunyinya>
7...8...9...and so on...
memang best kan. Klu nk cite psl penglmn aku berpose msti pjg citenye...nk cite psl part2 terkantoi sume...x sengaja sume... kne ade entry yg lain yeww...
 Cite psl list no 6 tuu.. ada satu program kat tv AlHijrah nie..mmg syok habis..

IHYA' RAMADAN...!!
Ihya' Ramadan tak silap aku mksdnyer
'hidupkan ramadan' <walaupunakupljrb.arabakuknecheckgoogledulubarusureyeww>
Ustaz yang bagi tazkirah kat program nie mmg terbaik wokk!!
Hasil peng'usha'an aku ialah :-
Nama : Seperti yang tertera kat ats ialah...Don Daniyal Don Biyajid. Yang pasti nama dia UNIKNYA... dalam blog dia pun  dia ade cite pasal nama dia Daniyal tuu mksud dia ape..klu nk tau almt blog die...
Asal :- Pulau Pinang
Pekerjaan :- Pensyarah muda Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

Tulah jelah yang aku tau...hehe.. aku ske care us. nie bg tazkirah.. sempoi je.. maybe sbb dia muda lg..
kdg2 die buat lawak tuu yg xleh thn tuu. Bila program nih dah habis ade lagu arab kuar :-
http://www.youtube.com/watch?v=0cLMd81g1Nc ada satu episod nih  mse lagu nie kuar die sengih2 kat kamera, susun kitab2 dia yg belambak ats meja then geleng2 kepala ikut lagu nih...haaaaa comel n' klaka
 < akuktediecomelbknsbbakuniegatalyeww> . Sblm die mule dia slalu gitau yg klu ada ulama'2 yg tgk program nih klu rse die trslh info ke ape ke bleh tego die dgn telefon talian yg tertera kat skrin tv..huuu rendah diri !! cara penyampaian yg sempoi nilah yg buat aku sng fhm dan terlekat kat otak aku.
SYABAS BHAI YA
 Kalau nk tau best ke idak knelah tgk ihya' ramadhan nih...sure x rugiiii





No comments:

Post a Comment