Saturday, April 16, 2011

StOrY-kesian kat diri sendiri... :-(

Finally aku ade masa utk mencorat-coretkan penaipan aku kat blog nih...
so... BOMBASTIK x ayt aku..?? :P
<virusperasandanmelebih-lebihtelahterjangkit...silamaafkanpenulisblogye>
sejak aku bace byk novel bm dan bi di rumah dan juga di library..ayt2 yg aku gunakn skarang nie mkin POWERlah... <silaabaikanpenggunaanperkataanyangdiringkaskansepertiyangselaludibuatdalamsmsolehpenulisblog>
okeyh...itu bkn StOrY die skarang nih...aku tgh pikir psl nsib diri sendiri nih...kesian kat diri aku.. :-(
 (monyet nie pun kesian kat aku...)

Gini.. skarang ni kan cuaca x menentu kjap ujan kjap pns... x kira ujan atau pns aku still kne balik umah dgn berjalan kaki ye... so ble sampai umah je aku tengok mak aku tgh baring dalam bilik.... aku campak kasut yang aku bawak masuk umah tadi kat almari kasut sbb kat area umah aku nih byk ciksiti mak aku cakap klu x bawak masuk kasut nnti kene kencing tikus <bleh percaya ke..??>
Lepas aku abis mandi sume...aku nak cari makanan buat santapan perut aku yang lapar. Dah dapat makanan aku dok kat ruang tamu. Masa tuu ujan dh renyai2 so aku ngan beraninye bukak tv...
Tetibe mak aku bedesup kuar dari bilik dan duk kat kusyen. Mak aku pon cite lah..
 "tadi ade blackout.. kilat tuu memancar masuk kat situ <mak aku tunjuk kat tingkap> terkejut mama...   mama x tau lah ape jd kat komputer abg kamu tuu. Dari pg tadi berpasang je. Mama dah try on suis tapi xde lampu pun kat plag tuu. Dah kene shot kot"  mak aku cite pjg lebar. Aku pun terkejut.
"habislah komputer tuu" tuu je yang mampu aku cakap. Lepas abis makan aku pegi naik atas try tekan2 kat plag komputer tuu... aku rasa sedih sbb xde apa2 berlaku. Komputer tuu baru beli thn lepas. Takkan nak beli baru lagi. Macam2 bende aku pikir. Lepas tuu ayah aku balik. Mak aku cite ape yg dah berlaku. Ayah aku pun naik atas dan try on plag tuu. Pastu ayah buat ape ntah tetiba plag tuu ade lampu blik. Ayah aku mmg terer bende2 camni. Ayah aku cakap..
"tunggu abg kamu blik suruh die bukak komputer tuu. Kalau kamu bukak nnti, rosak..die salahkan kamu lak"
 Lepas tuu...
Korang rse ape jadi.. Adakah aku ____ ?
 a.Bukak komputer tuu dan rupanya komputer tuu rosak aku buat bodoh je sebab abang aku blom blik agi.
 b.Tunggu je sampai abang aku balik.
 c.Tak pasti apa jawapan die.
Kalau nak tau jawapan die nantikan 'kesian kat diri sendiri part 2' :P





No comments:

Post a Comment